Sisustus & lifestyle since 2009

Search

SISUSTUSTYÖNJAKO MEILLÄ


1. Osallistuuko puolisosi sisustuksen suunnitteluun?

Minä: Eipä juurikaan. Luottaa sisustusmakuuni ja antaa yleensä mun päättää.

Mies: Talossa on jo sisustusalan ammattilainen. Saatan kyllä esittää toivomuksia.



2. Jos vastasit ei: Toivoisitko puolisosi osallistuvan enemmän kodin sisustukseen? Ja jos toivot, miten haluaisit hänen osallistuvan?

Minä: Koti on yhteinen, joten kysyn kyllä joskus miehenkin mielipidettä. Toteutukset hoidamme yleensä yhdessä.

Mies: Haaveilen autotallista, joka olisi oma valtakuntani ja jonne ei vaimolla kukkapurkkeineen olisi asiaa. 


3. Eroaako makunne toisistaan?

Minä: Kyllä jonkin verran. Mulla on aika varma sisustusmaku. Miehelle kelpaisi usein ihan perusratkaisu, mutta mä tavoittelen aina enemmän. Amerikkalais -tyylistä tykkäämme kyllä molemmat!

Mies: Terveellä tavalla kyllä.


4. Riitelettekö sisustusratkaisuista?

Minä: No emme tietenkään. Valkoisiin sohviin jouduin kyllä käyttämään naisellisia kykyjä avuksi, että sain miehen pään kääntymään. Ne hankittiin jouluksi 2007 ja ollaan kyllä tykätty kympillä!

Mies: Eipä juuri. Annan hänen tehdä päätökset.


5. Teettekö kotiin tulevat hankinnat yhdessä, vai erikseen?

Minä: Isommat hankinnat ja linjaukset mietitään yhdessä, pikkutavarat ovat sitten enemmän mun heiniäni.

Mies: Sekä että. Osallistun mielelläni roudaamiseen ja kokoamiseen.



6. Kuinka paljon kompromisseja teette yhteisen kodin sisustuksen eteen? Ja kumpi joustaa enemmän?

Minä: Meidän kotimme on kompromissi. Vuokraneliöt ja väliaikaista, mutta meidän näköistämme. Ja kakkuja meillä leivotaan ahkerasti!

Mies: Minä joustan ja venyn mielelläni - ainakin joka kolmas kerta.


7. Miltä puolisosi koti näytti silloin, kun ensimmäistä kertaa vierailit siellä? Tuliko välittömästi olo, että tämä on tässä, vai mietitkö hiovasi puolison maun paremmaksi/toisenlaiseksi?

Minä: Ei me silloin 15 vuotta sitten sisustamista varmaan edes mietitty. Ja kun muutettiin yhteen, niin huomattiin, että kääks, meillähän on kaikkea kaksin kappalein mm. kaksi kahvinkeitintä ja neljä sohvaa! Ne miehen nahkasohvat oli kyllä aika karmeet, nyt kehtaa jo ääneen sanoa, vaikka olivatkin meillä käytössä aluksi jokusen vuoden.

Mies: Kodikkaalta, tosin nykytilanteeseen verrattuna sanoisin, että vaimo ei ollut silloin vielä löytänyt tyyliään.



- Että tällaista meillä. Kiitos haasteesta Tarja's Snowland. Haluaisko Suklaamarenki ja Sisustus Coco kertoa sisustustyönjaosta heillä?

2 kommenttia

  1. Hauska lukea kummankin mielipiteitä. Joskus muistan nähneeni jonkun prisman testin, missä testailtiin miesten ja naisten välisiä eroja ympäristön havainnoinnista. Oli kaks porukkaa, muutama nainen ja muutama mies. Kummatkin porukat laitettiin huoneeseen joksikin aikaa ja pyydettiin havainnoimaan ympäristöä, ei mitenkään laittaan mieleen erityisesti mitään yksityiskohtaa mutta katselemaan ympärilleen, minuutin parin ajan. Sitten heidät pyydettiin huoneesta pois ja siirreltiin tavaroita eri paikkoihin, lisättiin jotain pientä ja poistettiin jotain, esim.joku taulu eri paikkaa ja siirrettiin pikkutuoli pois tms. Uudelleen pyydettin ko ryhmät huoneeseen ja pyydettiin kirjaamaan ylös miltä huone nyt näytti. Naiset huomioivat muutokset lähes 100%.sti kun miehet vain n. 50%.sti. (en muista ihan täysin, noita lukuja, mutta ero oli huomattava). Eli miehille ympäristö on erilainen asia kuin naisille.Useimmat miehet eivät niin kovin piittaa millaista kotona on, kunhan on "kodikasta" eli varmaan ainakin jotain pitäis olla kuten oli kotonaan aikoinaan. Ja toinen tärkeä pointti useimmille miehille on tärkeää, että nainen / vaimo kotona on tyytyväinen yleisesti ympäristöönsä ja kotiinsa. Eli kun vaimo on paremmalla päällä, pysyy mieskin paremmalla päällä...

    Meillä myös kuviot on suurinpiirtein kuten teillä, minä suunnittelen, mietin värejä ja sisustusta ja mies osallistuu remppaan ja huonekalujen ym. roudaamiseen. Yhdessä siis toteutetaan, mutta minä suurimmaksi osaksi suunnittelen, jos yritän jotain ihan radikaalia uutta, siihen pitää kyllä käyttää oveluutta ja aikaa, jotta saa mielensä menemään "läpi", mutta toistaiseksi ollaan selvitty sisustuskuvioista ilman riitoja, jopa niin pitkälle, että oma talo on saatu rakennettua yhdessä, sisustuksineen päivineen. (Kova homma kyllä...en enää tekisi, jos olis rahaa, teettäisin jollain toisella)

    VastaaPoista

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön, joten kirjoittamasi teksti ei välttämättä tule heti näkyviin. ★